Van Paso Robles naar Pismo Beach

26 maart 2018

De beheerster van het RV park heeft voor ons gebeld naar het RV park in Pismo Beach zodat wij zelf gelijk kinden reserveren. Het schijnt hier vakantie te zijn dus zeker aan de kust kan je verwachten dat alles vol zit. Zo lekker geregeld, daardoor kunnen wij op het gemakje allelei dorpjes onderweg gaan bekijken. We rijden dwars door de wijnvelden, het ene estate nog mooier dan het andere, van die gigantische oprijlanen waar dan of cipressen of palmen langs staan en die dan helemaal naar een top gaan waar dan een enorm huis staat. Weer veel grillige bomen die met mos bedekt lijken te zijn en her en der een mistletoe bal hebben. We rijden een stukje highway 1, de weg doorsnijdt het heuvellandschap...groener dan groen en heel veel bomen. En dan opeens is t’ie daar....de kust. We stoppen even en lopen er naar toe, een privè strand helemaal voor ons alleen. Wild met allerlei rotsen op het strand.

We stoppen bij het eerste dorpje..Cayucos, stranddorpjes hebben toch weer een heel andere feel en sfeer dan waar we tot nu toe geweest zijn. Een hele lange pier loopt helemaal de zee in en overal zien we (eindelijk) gezellige terrasjes.... De reis gaat verder naar het dorpje Morros bay, een nog grotere plaats met zeehondjes voor de kust. Lekker rondgekuierd en wat winkeltjes bekeken, lekker strandsfeertje... Het Rv park van vandaag is wel heel erg groot en ook de duurste tot nu toe..nadat we weer staan en aangesloten zijn op elektriciteit, water en kabel gaan we naar het strand lopen, het is heerlijk zonnig maar wel nog een frisse wind, vanaf het strand lopen we zo het dorpje binnen en hebben we metelkaar lekker op een terras gezeten totdat het weer wat kouder werd....Vanavond hebben we allemaal trek in Thais en dat had Hans alweer opgezocht...we konden er zo heenlopen...heerlijk gegeten weer en nog een lekker wandelingetje terug naar de camping.....weer een dag voorbij...nog 4 te gaan....

1. Dima:
    27 maart 2018
    Dit lijkt mij zalig na al die open vlaktes en toch wel kale gedeeltes ,zonnetje erbij wat wil een mens nog meer, terrasje ,wijntje, misschien ga je nog wel zwemmen.,,,,,🏖doei dima
  2. Marjo:
    27 maart 2018
    Voor jullie nog 4 dagen genieten van de geweldige kust. Daar ervaar je echt de American Dream met huizen zo geweldig mooi. Wel terugkomen hoor!!!
  3. Jacqueline:
    27 maart 2018
    Mooi stukje Amerika hè! En de kust heeft altijd aantrekkingskracht....Die zeehonden overal vind ik ook zo schattig!
    Geniet maar lekker van jullie laatste dagen daar!
    liefs
  4. Lex en Venja:
    27 maart 2018
    Een goede rit vandaag en veel plezier in San Francisco.
  5. Anneke Bakema:
    28 maart 2018
    Het is allemaal zo verschillend hoor.
    Heel erg gaaf geniet nog van de laatste daagjes van deze fantastische reis
  6. Vermaas:
    28 maart 2018
    Na alle mooie natuur en bijzondere landschappen,zijn een paar luie dagen wel verdiend.
    Dan lekker uitgerust weer naar huis. Nog weken nagenieten van alle belevenissen.
    Gr voor allen.